måndag 4 februari 2013

helgsummering

Min helg började med lite fredagsjobb efter skolan. Med lite omständigheter så kom jag hem till älsklingen efter att ha glömt grejer på jobbet och att jag missade bussen som jag skulle åka med. Tur att min morfar kunde hjälpa till så allt löste sig. Han körde mig med alla mina väskor till en annan busshållplats så jag enkelt kunde ta en buss som kom därpå. 
Fredagskvällen blev väldigt lugn med lite film och mys.

I Lördags så fyllde Johan 18år. Vi åt en god och lång frukost följt av presentöppning. 
Det var strålande väder så vi bestämde oss för en härlig löprunda runt gäddarp. Eftersom det var så fint väder så kändes det verkligen som vår. Det var så uppfriskande så vi gjorde en städning nere hos oss i källaren, bytte lakan, vädra osv så att det blev riktigt fräscht och rent. På eftermiddagen gjorde Johans mamma en väldigt god middag och det var jätte varmt och skönt att sitta ute i växthuset och äta. 
På kvällen var det då alltså bygdegårdsfest med temat western, det var buffe, dans och musik. Kvällens miss var att man inte fick ta med sig alkohol in utan det var meningen att man skulle köpa från baren som fanns där. Hur som helst så gjorde inte det något utan jag klarade mig ganska fint på en hel vinflaska den kvällen. 

Söndagen blev en riktig sova, mysa filmdag och lite kombinerat med plugg. Det finns inte så mycket mer att säga förutom att det var en riktigt bra helg. 

Det är väldigt skönt att komma hem och få massa kramar och pussar av mina underbara hundar. Idag när jag kom hem så blev det massa bus och skoj tillsammans med dom. Mamma hade tagit in våren med jätte många olika blommer. Herregud så vackra tulpaner är, jag älskar dom! 
På förmiddagen idag så hann jag packa upp alla mina väskor, ta en kopp kaffe och nygräddade våfflor innan jag åkte till jobbet. 


 

Inga kommentarer: