onsdag 31 oktober 2012

R-OLJA




Jag har vart och lunchat med Fia som jag inte har träffat på ett bra tag, det var jätte roligt att ses igen. Sen på vägen hem så köpte jag med mig Ricinolja, hade tänkt att testa om det blir någon skillnad. Jag behöver verkligen vård mitt hår mycket bättre!

Hittade lite info här 

Innan dusch. Ta ricinolja (du behöver REJÄLT) och massera in i hårbotten och dra ut lite i längderna. Låt sitta så länge du känner för det. Brukar ha det i 1timme eller hur lång tid jag har. Brukar även massera hårbotten eftersom det får igång blodcirkulationen och stimulerar hårsäckarna.

SKÖLJ. Schamponera, schamponera, (tills det känns som att den är borta) använd balsam och avsluta som vanligt.

Detta ska göra så att håret växer snabbare. Enligt vissa har det växt 5-6cm/månad istället för 1cm/månad som det är i vanliga fall.

Den gör håret lent även.

Ricionolja är egentligen laxeringsmedel som rensar ut tarmarna och finns att köpa på apotek (bakom kassan) eller på hälsokoster. Kostar kring 40-50 kr. Men oljan är VÄLDIGT odryg!

Inga kommentarer: